کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750715446 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 317980 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سهامداران مخابرات با رضایت به خانه رفتند

تقسيم سود 300 ريالي به ازار هر سهم، مهم‌ترين تصميم مجمع عادي ساليانه شركت‌ تازه خصوصي‌شده مخابرات بود كه با وجود ايراد حسابرس و اعلام نظر سازمان بورس مبني بر تقسيم سود 128ريالي در جلسه امروز رخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجمع عمومي عادي ساليانه شركت مخابرات ايران كه با هدف تصويب صورت‌هاي مالي و تقسيم سود، صبح امروز در محل پژوهشگاه نيرو برگزار شد،با رضايت سهامداران به پايان رسيد.

در اين مجمع كه به رياست سيدمصطفي سيدهاشمي به نمايندگي از شركت‌ توسعه اعتماد و نائب رييس هيات مديره شركت‌هاي مخابرات برگزار مي‌شد، مدرس خياباني به نمايندگي از سهامدار عمده و ابوالحسني به نمايندگي از سهم 20 درصد دولت به عنوان ناظر اين مجمع انتخاب شدند و به همراه اعضاي هيات مديره و مدير عامل شركت، اعضاي هيات رييسه را تشكيل دادند.

در ابتداي اين مجمع سيدهاشمي به دلايل برگزاري زودهنگام مجمع مخابرات اشاره كرد و گفت: مجامع مخابرات در سال‌هاي گذشته در تيرماه برگزار مي‌شد ولي قصد داشتيم توزيع سود بين سهامداران انجام داده و شفافيت حساب‌ها را هرچه زودتر در اختيار سهامداران قرار دهيم.

وي ادامه داد: خواستيم بگوييم كه هيچ ملكي از مخابرات را به فروش نرسانده و در ساختار مالي شركت تحول ايجاد كرديم، خواستيم كه سهامداران خرد و سهام عدالت كه از اقشار پايين جامعه هستند، سود خود را دريافت كنند و خواستيم بگوييم همكاران ما در ايام نوروز در محل كار ايستادند تا نوروز ديگري در 18 ارديبهشت‌ماه بيافرينند.

*مخابرات از نگاه بورس

در ادامه اين مجمع صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات - گزارش هيات مديره در مجمع را قرائت كرد و گفت: تعداد سهام معامله شده شركت در سال 87، 13 هزار و 810 ميليون سهم و در سال 88، 24 هزار و 49 ميليون سهم بوده است.

به گفته او تعداد روزهاي باز بودن نماد مخابرات در سال 87، 71 روز و در سال 88، 189 روز از 244 روز معاملاتي بوده است كه اميدواريم اين ميزان در سال جاري و با خارج شدن شركت از دوگانگي تثبيت شود.

وي به مقايسه تقسيم سود در سال‌هاي گذشته پرداخت و گفت: در سال 86 و 87 شركت مخابرات شرايط خاصي داشته و با تصميم سازمان بورس سود تلفيقي توزيع شد به‌طوري كه در سال 86، 13 تومان تقسيم سود صورت گرفت كه 59 درصد آن تلفيقي بود، در سال 87 نيز 140 ريال تقسيم شد كه 86 درصد سود تلفيقي بود لذا در سال 88 كه شركت اصلي نسبت به تلفيقي سود كمتري دارد، هيات مديره پيشنهاد توزيع 85 درصدي را براي سال 88 پيش‌بيني كرده و تقسيم سود 30 توماني را پيشنهاد مي‌كند.

*مهم‌ترين برنامه‌هاي شركت در سال 89

فيضي به مهم‌ترين برنامه‌هاي شركت در سال 89 اشاره و اعلام كرد: بهبود روند سودآوري و تبديل نماد اخابر به برترين نماد بورس، افزايش درآمد شركت، ارتقاي كيفيت خدمات، بهره‌گيري از ابزار اينترنت پرسرعت، خريداري سهام اپراتور وايمكس و قرارداد با برترين مشاورين بين‌المللي براي تدوين طرح تجاري كسب و كار براي سال 89 تا 94 از مهمترين برنامه‌هاي سال جاري شركت است.

مدير عامل مخابرات با بيان اين كه سود پيش‌بيني شده شركت براي سال 89 مبلغ 214 ريال است ادامه داد: با توجه به اينكه پروانه شركت مخابرات امسال 100 درصد اجرا مي‌شود لذا با فرض اين كه هيچ اتفاقي در اين مورد نيفتد، عدد 214 ريال براي سال 89 رسما به بورس اعلام شد كه در صورت تحقق موارد اشاره شده پيش‌بيني سود سال 89 بيشتر از سال 88 محقق خواهد شد.

وي با بيان اين كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اين پيش‌بيني را تغيير مي‌دهد در ادامه افزود: اگر قانون به هدف خود برسد، درآمد شركت به سمت مثبت مي‌رود، درغير اين صورت افزايش حامل‌هاي انرژي تاثير منفي در سودآوري شركت دارد لذا بعد از اجراي اين قانون رقم اصلي و دقيق برآورد شده و به اطلاع سهامداران مي‌رسد.

*تغيير نرخ از اهداف شركت است

فيضي در ادامه در پاسخ به سوال يكي از سهامداران مبني بر شايعه افزايش نرخ مكالمات تلفني ثابت گفت:‌ تغيير نرخ و عادلانه كردن نرخ‌هاي ارتباطي يكي از اهداف شركت است بنابراين اين شايعه نيست و هيات مديره شركت در رابطه با عادلانه كردن نرخ‌ها گام برمي‌دارد كه نتيجه نهايي تغيير تعرفه‌ها به اطلاع سهامداران مي‌رسد.

*ايراد حسابرس به صورت‌هاي مالي

بعد از گزارش هيات مديره، گزارش حسابرسي براي تصويب صورت‌هاي مالي قرائت و حسابرس به بندهاي 3، 4،6و8 اين گزارش ايراد گرفت. بنابراين طبق بند 3، شركت اصلي عمر مفيد سوئيچ تجهيزات انتقال و شبكه كابل را از 8 سال به 12 سال، 10 سال و 25 سال افزايش داده كه اين كار باعث كاهش هزينه استهلاك و در نهايت افزايش سود تلفيقي به مبلغ 3،799 ميليارد ريال شده است لذا هيات مديره تكليف كرد كه با ملاحظه رئوس شركت در ارتباط با اصلاحات به عمل آمده اين امر مورد تاييد مجمع قرار گرفته و پيگيري‌هاي لازم را از حسابرسي به عمل آورد.

همچنين به موجب بند 4 حسابرس، مبلغ 991 ميليارد ريال ذخيره مالياتي كمتر در حساب‌ها منظور شده است كه مدير عامل مخابرات توضيح داد كه از اين ميزان، مبلغ 847 ميليارد ريال به شركت ارتباطات سيار مربوط است كه به دليل عدم پذيرش هزينه‌هاي شركت‌هاي گروه در سال 85 و 86 توسط حوزه‌ مالياتي ذي‌ربط بوده است كه در نهايت مقرر شد هيات مديره نسبت به قطعي كردن حساب‌هاي 88 تمهيدات لا زم را انجام دهد.

اما در بند 6 گزارش حسابرس عنوان شده است كه بابت هزينه‌هاي تعيين شده در موافقتنامه پروانه فعاليت صادره از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مبلغ 6،945 ميليارد ريال بابت حق‌السهم اين سازمان از درآمدهاي ارائه خدمات مشتركين توسط شركت‌هاي گروه درج شده است كه به موجب شواهد موجود سازمان تنظيم و مقررات اين هزينه را مبلغ 4،222 ميليارد ريال بيش‌تر از مبلغ شناسايي شده توسط شركت‌هاي مخابرات اعلام كرده است.

سيدهاشمي هم در اين خصوص توضيح داد كه اين موضوع در هنگام معامله‌ي بلوكي مخابرات براي ما كشف نشده است ضمن اين كه ما شركت را از سازمان خصوصي‌سازي خريداري كرديم كه رييس اين سازمان در 16 فروردين‌ماه در نامه‌ي رسمي اعلام كرده است كه معامله سهام مديريتي بر اساس اطلاعات و بودجه پيش‌بيني شده انجام شده است و هرگونه تغيير در مبلغ پيش‌بيني شده موجب خسارت به سهامداران شده و بازار سهام را دچار بحران مي‌كند لذا اگر سازمان خصوصي‌سازي در اين خصوص مدعي بود مكلف به پاسخگويي بوديم ولي در حال حاضر وزير ارتباطات براي اين مبلغ مدعي است، لذا مكلف نمي‌دانيم كه خودمان اين موضوع را حل كنيم.

وي ادامه داد: اين تكليف با ملاحظه توضيحات و ارقام مندرج در واگذاري تابلوي بورس در روز معامله، تاييد صادره از وزارت اقتصاد و نحوه عمل شركت در شناسايي هزينه‌هاي پروانه مبالغ در سال 88 مورد تنفيذ و تاييد واقع شد.

همچنين به موجب بند 8 گزارش حسابرسي، شركت‌هاي گروه در ارتباط با تعهد سرپرست وزير وقت اقتصاد و مدير عامل سازمان بورس جمعا مبلغ 2،411 ميليارد ريال به حساب بدهي وزارت مذكور منظور شده است كه فيضي توضيح داد كه اين مبلغ بابت ذخيره مرخصي كاركنان تا پايان سال 87 بوده است لذ ا مقرر شد پيگيري‌هاي لازم براي حصول توافقات با شركت مذكور تا پايان شهريورماه امسال انجام شود.

سرانجام در اين مجمع پس از قرائت گزارش حسابرسي، صورت‌هاي مالي شركت با 73 درصد تصويب شد. در ادامه رييس مجمع اعلام كرد كه چون سود اصلي شركت 351 ريال و كمتر از سود تلفيقي 377 ريالي است، لذا بر اساس گزارش حسابرسي سود اصلي بايد ملاك توزيع سود قرار گيرد بنابراين هيات مديره قصد دارد 85 درصد سود 351 ريالي، معادل 300 ريال را توزيع كند.

*جاي خالي رئيس اداره ناشران سازمان بورس

در اين مجمع كه سهامداران از غيبت اميرحمزه مالمير- رييس اداره ناشران سازمان بورس - انتقاد كرده و جاي او را بسيار خالي عنوان كردند، نماينده‌ي سازمان بورس درباره تقسيم سود شركت گفت: مطابق بند حسابرسي و مواردي كه در مورد كاهش استهلاك، قبول نكردن ذخاير مالياتي توسط حسابرسي و موضوع پروانه شركت و عدم دريافتي تاييديه از سازمان تنظيم مقررات، بنابراين تقسيم 128 ريال به ازاي هر سهم مد نظر سازمان است كه سود قابل تقسيم از نظر محاسبات و صورت‌هاي مالي بعد از اصلاح بندهاي مذكور 149 ريال است و بيش از اين از نظر ما محدوديت دارد.

در ادامه ابوالحسني به نمايندگي از سهم 20 درصد دولت درمورد ميزان تقسيم سود گفت: بندهاي 3،4،6 و8 گزارش حسابرسي قابل بررسي است لذا سودي كه در مجمع قابل تصميم‌گيري است بايد آثار آن از بندهاي مذكور كم شود و گرنه ممكن است سود غيرواقعي باشد.

به گفته‌ي وي بند 3 حسابرس، 82 ريال، بند 4، 22 ريال بند6، 92 ريال و بند 8، 54 ريال سود قرائت را كاهش مي‌دهد كه بايد بررسي شود.

بعد از اظهارنظر ابوالحسني، رييس مجمع توضيح داد كه اين شركت هزينه استهلاك را كه به ازاي هر EPS، 82 ريال مي‌شود، درصورت حساب‌هاي تلفيقي قرار داده و جزو سود توزيعي به حساب نياورده است. همچنين تعهدات 244 ميليارد توماني دولت را جزو سود اصلي شركت انتقال نداديم ولي در مورد 2 بند ديگر، شامل سازمان تنظيم مقررات و ماليات است بين بورس و دولت اختلافاتي وجود دارد، لذا سود 51 ريال مربوط به اين بند را نيز توزيع نمي‌كنيم.

وي با انتقاد از اعلام نظر سازمان بورس درباره تقسيم سود مخابرات قبل از برگزاري مجمع گفت: سازمان بورس نظر خود را قبل از برگزاري مجمع اعلام و بيان كرد كه مخابرات مي‌تواند 124 ريال سود تقسيم كند، در صورتي كه انتظار داشتيم اين نظرات را در مجمع بيان مي‌كرد تا بورس نوسان پيدا نمي‌كرد.

*مهر اقتصاد از سهام مخابرات حمايت كرد

در اين ميان نماينده مهر اقتصاد هم اعلام كرد كه اگر حمايت‌هاي اين شركت نبود، در حال حاضر مجمع مخابرات با 200 ميليون صف فروش به مجمع مي‌آمد لذا پيشنهاد مي‌شود كه سود قابل تقسيمي در مجمع 35 تومان باشد.

*ما را در راي‌گيري شركت ندهيد

در ادامه نماينده سهام عدالت نيز كه در جايگاه هيات رييسه حضور نداشت، اعلام كرد كه ما راي اكثريت را مي‌پذيريم ولي ما را در راي‌گيري شركت‌ها شركت ندهيد كه در نهايت با آراي 73 درصدي، شركت مخابرات در اين مجمع سود 300 ريالي به ازاي هر سهم تقسيم كرد و سهامداران با رضايت مجمع را ترك كردند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2223 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1389/02/19 تعداد مشاهده: 1438
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر