کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9374 | مشاهده و دانلود: 757580565 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/10 | اعضاء: 318465 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: مجموعه ارگونومیک مایکروسافت

به گزارش سافت‌گذر ؛ ابزارهای جانبی ارگونومیک در گذشته وسایلی تجملاتی و یا صرفاً جالب تلقی می‌شدند، اما با افزایش ساعات کار با رایانه‌ها و به خصوص صفحه‌کلید و ماوس، ضرورت استفاده از ابزارهای جانبی‌ای که واقعاً بر اساس اصول ارگونومیک نیز روز به روز بیش‌تر نمایان می‌شود.

 

نقاط مثبت:
طراحی ارگونومیک، الگوی «دیوماهی» شکیل، سه‌تکه بودن، کاربری و انعطاف‌پذیری بالا، قابلیت وایرلس از درهم پیچیده شدن سیم‌ها جلوگیری کرده و درگاه‌های یواس‌بی هم آزاد می‌شود.

نقاط منفی:
طول زمان عادت کردن و یادگرفتن کلیدها طولانی است، حروف روی کلیدها زود پاک می‌شود.

خلاصه:
مجموعه سه‌تکه‌ای «اسکالپت ارگونومیک دسک‌تاپ» مایکروسافت، یکی از ابزارهای جانبی رایانه‌های خانگی است که به منظور کاهش فشار و راحتی کار ساخته‌شده است.

مایکروسافت زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره شیوه استفاده افراد از رایانه نموده است. این مهم را در نحوه تنظیم سیستم‌عامل ویندوز و یا طراحی تبلت‌های سرفیس می‌بینیم. در فرآیند تولید یک محصول مایکروسافت، فکر و زمان زیادی روی جزئیات گذاشته می‌شود، بااین‌حال یک جنبه که همگان از یاد برده بودند، صفحه‌کلید بود. یکی از تازه‌ترین ابزارهای جانبی این شرکت مجموعه «اسکالپت ارگونومیک دسک‌تاپ» می‌باشد. در طراحی این دستگاه شاهد دقت به جزئیات، ظاهر شکیل و تعهد به کاربری و کارکرد بوده‌ایم. ازاین‌رو بر آن شدیم تا به این «صفحه‌کلید، صفحه اعداد و ماوس» وایرلس و ارگونومیک بپردازیم.

 

ست رومیزی ارگونومیک
«اسکالپت ارگونومیک دسک‌تاپ» یکی از جدیدترین محصولات سری ابزارهای ارگونومیک مایکروسافت است. این دستگاه سه‌تکه از یک صفحه‌کلید، صفحه اعداد (کی‌پد) و ماوس ارگونومیک تشکیل شده است. علاوه‌براین، دیگر خبری از درهم پیچیده شدن سیم‌ها نیست و فضای کار نیز شیک و دلپذیر می‌شود.

هر سه دستگاه به وسیله سیگنال 2.4 گیگاهرتزی وایرلس و از طریق یک گیرنده مشترک یواس‌بی به ویندوز یا مک متصل می‌شوند. برخلاف صفحه‌کلید و ماوس‌های سیمی، مشترک بودن کابل یواس‌بی این سه بدین معنی است که فقط یک درگاه از رایانه اشغال می‌شود. ماوس و صفحه‌کلید به ترتیب دو باتری قلمی بزرگ و کوچک می‌خورند؛ صفحه اعداد نیز از یک باتری دکمه‌ای استفاده می‌کند. لازم‌به‌ذکر است که هنگام خرید، این باتری‌ها روی هر سه‌تکه جایگذاری شده است؛ تنها کافی است تکه‌های پلاستیکی کوچک را جدا کنید تا باتری‌ها شروع به کار نمایند.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در طراحی این مجموعه، انطباق با سیستم‌عامل جدید مایکروسافت فراموش نشده؛ ازاین‌رو قابلیت‌هایی در آن گنجانده شده تا بهترین استفاده از فرمان‌ها و میانبرهای ویندوز 8 بشود و در کار با آن راحتی، سرعت و خلاقیت بیش‌تری تجربه کنید. در هر سه سیستم‌عامل ویندوز، مک و لینوکس با وارد کردن یواس‌بی به درگاه مربوطه، این سه ابزار آماده کاربری می‌شوند. بااین‌وجود، یک سری ویژگی‌ها تنها روی ویندوز فعال است. جهت کنترل هر چه بیش‌تر روی ماوس و صفحه‌کلید می‌توانید نرم‌افزار Mouse and Keyboard Center  را برای ویندوز 8 دانلود کنید. شایان ذکر است که گارانتی این مجموعه سه‌ساله است.

صفحه‌کلید و صفحه اعداد
بنای طراحی ماوس و صفحه‌کلید بر تطابق با ویندوز 8 گذاشته شده؛ ازاین‌رو قابلیت‌های متمایزی روی این دو، جهت بهینه و آسان شدن کار با این سیستم‌عامل پیش‌بینی شده است. روی صفحه‌کلید چندین کلید خاص ازجمله «کنترل رسانه» تعبیه‌شده تا کارکردهای ویژه‌ای از «نوار سحرآمیز» ویندوز را فعال نماید. از‌طرفی، دکمه شستی آبی‌رنگی به ماوس اضافه شده که با آن به‌سرعت به صفحه استارت برمی‌گردید.

 

شایسته است به نکات جالب درخصوص دکمه‌های کاربردی (از اسکیپ escape تا اف12) بپردازیم. اندازه دکمه‌ها نصف دکمه‌های عادی مستطیلی است؛ از‌طرفی، لبه کلیدها گرد شده تا از لحاظ بصری و حسی نسبت به بقیه دکمه‌های صفحه‌کلید متمایز باشند. درعوض یک دکمه «اف‌ان» که کارکردهای دیگر را فعال می‌کند، یک دکمه در حقیقت یک لغزنده روشن‌خاموش‌کن برای تغییر از حالت عادی به حالت رسانه و سحرآمیز (چارم) است. درست است که تغییر حالت کمی دشوار شده، اما انتخاب گزینه‌های مدنظر جهت کارکردهای خاص، و پیش‌فرض قراردادن‌شان آسان شده است.

طراحی «دیوماهی‌گونه» دستگاه، قوس و خمیدگی‌های صفحه‌کلید «اسکالپت کامفورت» Sculpt Comfort و مجزا بودن چیدمان صفحه‌کلید «اسمارت‌فیش انگیج» Smartfish Engage را با اصلاح زوایا در هم آمیخته است. به منظور تطابق و همخوانی با ساختار نیم‌شو دستگاه، کلیدهایی که این شکاف از آن‌ها می‌گذرد کمی بزرگ‌تر شده‌اند تا در روند تایپ عادی دچار مشکل نشوید و دست در این شکاف گیر نکند.

 

دو نیمه صفحه‌کلید در انحنایی گنبدی‌شکل به هم می‌رسند؛ این‌جاست که سازه ارگونومیک خودنمایی کرده و موقعیت صاعد و مچ دست در حالت عادی قرار می‌گیرد. همین پیچ‌وتاب‌ها برای راحتی دست روی زائده انتهایی محل قرارگیری مچ هم وجود دارد. از رهگذر پایه‌های پلاستیکی زیر صفحه‌کلید، می‌توان زاویه را تنظیم کرد. این تکه‌های پلاستیکی، مغناطیسی بوده و محل قرارگیری مچ دست را نیز برای مطابقت با تغییر حالت صورت‌گرفته بالا می‌آورند.

در کنار این صفحه‌کلید خاص، صفحه اعدادی متشکل از 10 دکمه کاربردی روی یک دستگاه مجزا تعبیه‌شده است. این طراحی مشابه طراحی دوتکه «کیبورد بلوتوث‌دار همراه 6000» Bluetooth Mobile Keyboard 6000 مایکروسافت است. صفحه اعداد مجزا مزایای ارگونومیکی خاص خود را داراست. صفحه اعداد را می‌توان در مکان‌ها و وضعیت‌های گوناگونی قرار داد؛ به شرط این‌که از محدوده پشتیبانی یواس‌بی وایرلس خارج نشود. می‌توان به صورت عادی و سنتی آن‌را سمت راست صفحه‌کلید قرار داده و مانند صفحه‌کلیدهای عادی از آن استفاده کرد. موقعیت‌های دیگر: گذاشتن روی برگه‌های یادداشت، استفاده مانند ماشین‌حساب، یک‌دستی وارد کردن اعداد مانند کنترل تلوزیون. مجزا و دارای وایرلس بودن صفحه اعداد انعطاف‌پذیری خاصی بدان بخشیده و نسبت به طراحی‌های ساده و چسبیده به صفحه‌کلید، ارگونومیک‌تر است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ کلیدهای صفحه اعداد و صفحه‌کلید به‌سان طراحی که روی لپ‌تاپ‌های معمولی می‌بینید، هر دو از نوع مستطیلی‌شکل‌اند. سروصدایی از این کلیدها بلند نمی‌شود، پس دیگر خبری از «تق‌وتوق» صفحه‌کلیدهای مکانیکی نیست. تنها گله‌ای که به این مجموعه می‌توان داشت، رنگ‌رفتگی تدریجی حروف روی کلیدهاست. این موضوع بدین خاطر است که حروف به‌سان برچسب روی سطح کلیدها چاپ شده است. در مقام مقایسه با چاپ لیزری، حروف زودتر محو می‌شوند. از‌طرفی چنین روندی برای صفحه‌کلیدهای مخصوص کاربران عادی و غیراداری دور از انتظار نیست.

ماوس
ماوس این مجموعه که جداگانه نیز با عنوان ماوس «اسکالپت ارگونومیک» عرضه می‌شود، طراحی هندسی دقیقی دارد. شمایل کلی ماوس کروی بوده و شست دست روی زائده‌ای دکمه‌مانندش قرار می‌گیرد. فرورفتگی دست به‌خوبی روی انحنای گرد ماوس واقع می‌شود. نسبت به ماوس‌های دیگر، ارتفاع بیش‌تری داشته و همین موضوع به هنگام کار از کشیدگی دست روی میز جلوگیری می‌نماید. موقعیت مچ دست نیز تقریباً شبیه «اوالیوونت ورتیکال‌ماوس 4» Evoluent VerticalMouse 4 بوده، با این تفاوت که طراحی عمودی ندارد. دکمه شستی آن نیز شباهت زیادی به «هیپوس هندشو ماوس» Hippus HandShoe Mouse داشته و موقعیت کلی دست روی ماوس نیز همان است.

 

کلیدهای روی ماوس عبارت‌انداز: کلیک چپ و راست، دکمه اسکرول چرخشی قابل کلیک و دو دکمه شستی. برخلاف سایر ماوس‌ها که دکمه‌های شستی نقش جلو و عقب رفتن در مرورگر را بازی می‌کردند، دو دکمه روی این ماوس دکمه ویندوز و «عقب» هستند. این دکمه‌ها به‌ویژه برای کاربران ویندوز 8 و 8.1 کاربرد فراوانی دارند. دکمه «عقب» را می‌توان به فرمان دلخواه، مثلاً کلید «تب» یا «آلت»، یا عملکردهای دیگری نظیر کپی و پیست تغییر داد. حسگر نوری 1000 نقطه‌دراینچ (دی‌پی‌آی) این ماوس روی اکثر سطوح به استثنای سطوح انعکاسی نظیر شیشه کار می‌کند.

 

عملکرد
در مدت آزمایش این مجموعه روی یک میز استاندارد، کارهایی که می‌شد و کارهایی که نمی‌شد انجام داد را تجربه کردیم. طراحی موجی‌شکل صفحه‌کلید، به‌راحتی مچ دست کمک می‌کند. بااین‌حال مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که باید چیدمان جدیدی از صفحه‌کلید را یاد بگیرید. چنانچه عموماً از دست راست در ناحیه چپ صفحه‌کلید یا بالعکس استفاده می‌کردید، می‌بایست به طراحی نیم‌شو این صفحه‌کلید مجدداً عادت کنید. از‌طرفی، کسانی که بدون نگاه به صفحه‌کلید تایپ می‌کنند نیز باید شکاف نصف‌کننده را درنظر بگیرند. زمانی‌که به این تغییرات خو گرفتید، مزایای باورنکردنی‌ای خود را نشان می‌دهند. برای من که ناراحتی استخوان‌های دست دارم(!)، محل استراحت مچ معجزه‌گر بود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ صفحه اعداد مستقل، عالی است. با وجود وایرلس، در هر وضعیتی که خواستید می‌توانید آن‌را قرار دهید. ماوس نیز بسیاری کاربردی است، اگرچه طراحی کروی آن در مقایسه با دیگر ماوس‌های ارگونومیک، کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد. عملکردهای عادی یک ماوس، طبق انتظار کار می‌کند؛ از‌طرفی دکمه ویندوز جدید اضافه‌شده نیز راحتی کار را بالا می‌برد و برای استفاده در ماوس‌های آینده نیز مناسب است.

 

مجموعه «اسکالپت ارگونومیک دسک‌تاپ» مایکروسافت بهترین ویژگی‌های ارگونومیک را با ویندوز 8 هماهنگ ساخته و نتیجتاً کاربری عادی و راحتی کار با رایانه را به ارمغان می‌آورد. با در نظر گرفتن وایرلس و طراحی شیک و منحصربه‌فرد، این مجموعه یکی از بهترین ابزارهای جانبی به سبک ارگونومیک در حال حاضر است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22541 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/06/18 تعداد مشاهده: 1546
سافت گذر