کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750883284 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 317987 | نظرات: 37960
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نحوه استفاده از ابزار Goal Seek در اکسل

فرض کنيد در محيط نرم‏افزار Microsoft Excel پس از اعمال محاسبات بر روي اعداد، به نتيجه‌اي نهايي دست پيدا کرديد. اما عدد نهايي آنچه که ما انتظار داريم نيست (يا به عبارت ديگر آنچه که ما دوست داريم باشد، نيست). حال براي رسيدن به عدد مورد نظر بايستي در ميان انبوهي از اعداد و محاسبات، تغيير کوچکي دهيم. چنين کاري طبعاً آسان نيست.

به عنوان مثال فرض کنيد ما در امتحانات پايان ترم، نمرات 17، 18، 19، 15، 18 و 17 را کسب کرده‏ايم و آخرين امتحان هنوز باقي مانده است. اکنون مي‏خواهيم بدانيم در امتحان آخر بايد چه نمره‏اي بگيريم تا معدل ما 18 شود؟ در اين زمان است که ابزار Goal Seek در اکسل به داد ما مي‏رسد و اين کار را انجام مي‏دهد.به طور کلي اين ابزار جهت تنظيم يک مقدار به گونه‏اي که نتيجه انتخابي ما حاصل شود مورد استفاده قرار مي‏گيرد.


بدين منظور:

ابتدا Microsoft Excel 2007 را اجرا نماييد.
حال فرض مي‏کنيم قصد داريم همانند مثال بالا، بفهميم چه نمره‏اي بايد در امتحان کسب کنيم تا معدل‏مان 18 شود.
ابتدا اعداد (در اينجا نمرات) را در سلول‏هاي يک ستون وارد مي‏کنيم (مثلاً 6 نمره‏اي که در بالا داريم را در سلول‏هاي A1 تا A6 وارد مي‏کنيم).
سپس يک سلول خالي را انتخاب مي‏کنيم (مثلاً B7) و فرمول (AVERAGE(A1:A7= را در اين سلول وارد مي‏کنيم (دقت کنيد ما اطلاع داريم که سلول A7 در اين مثال خالي است و آن را عمداً خالي نگه داشتيم و در معدل گيري نيز لحاظش کرديم. با مطالعه ادامه ترفند دليل انجام اين کار را خواهيد فهميد).
اکنون در نوار بالاي صفحه به تب Data برويد.
از قسمت Data Tools بر روي What-If Analysis کليک کرده و سپس Goal Seek را انتخاب نماييد.
در قسمت Set cell بايستي ستوني که نتيجه نهايي در آن درج شده است را وارد نماييد (در اينجا B7).
همچنين در قسمت To value بايستي مقدار نتيجه مطلوب خود که در اين مثال عدد 18 است را وارد نماييد.
در قسمت By changing cell نيز سلولي که براي قرار دادن آخرين عدد از ابتدا خالي نگه داشته بوديم را را وارد مي‏کنيم (در اين مثال سلول A7).
با فشردن دکمه OK محاسبه آغاز مي‏شود و نتيجه نهايي در درون سلول خالي قرار مي‏گيرد. به تبع آن معدل نيز تغيير ميکند و به آنچه که مورد رضايت ما بوده است تبديل مي‏شود.

در اين مثال نمره‏اي که بايد در امتحان آخر بگيريم تا معدل ما 18 شود برابر با 22 درخواهد آمد! به اين معنا که محال است با اين نمرات معدل ما 18 شود!
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 3004 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.ir تاریخ خبر: 1389/05/26 تعداد مشاهده: 1718
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر