کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750883284 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 317991 | نظرات: 37960
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

منشا اینترنت ایران کجاست؟

اينترنت كه مجموعه از شبكه هاي به هم پيوسته جهاني است در كشور جايگاه خاصي را باز كرده است. منشا اين فناوري در كشور كجاست؟

از نظر لغوي اينترنت مخفف كلمه 'Inter Connected Network'كه به معناي شبكه اي به هم مرتبط است.مفهوم اينترنت اولين بار توسط فرانسوي ها ، 20 سال قبل از اينكه آمريكايي ها به اختراع آن دست بزنند اختراع شد.'نيكتل' امكاني را فراهم كرد كه تنها كامپيوترهايي كه در پاريس موجود بودند به يكديگر متصل شوند.
همين محدوديت نيز عامل شكست اينترنت در فرانسه شد و فرانسوي ها بعد از مدت هاي بسيار اين شكست را قبول كردندو علت عقب ماندن اين كشور از فناوري اطلاعات نسبت به ديگر كشورهاي پيشرفته نيز همين است.
بعد از مدتي در زمان جنگ سرد آمريكايي ها اين مفهوم را ايجاد كردند كه ”هركس با هر نوع كامپيوتر به هر نوع شبكه به هركس به هر كامپيوتر و با هر نوع رايانه و هر نوع شبكه متصل شود.'
اين مفهوم در زماني مطرح شد كه تبادل اطلاعات از طريق فلاپي ديسك و ميان دورايانه با دو سيستم عامل متفاوت امكان پذير نبود.
تاريخچه اينترنت جهان به زمان جنگ سرد، كه جنگ بين بلوك سرد و گرم است، باز مي گردد.
در اوج جنگ سرد، هنگامي كه آمريكايي ها ايده نشانه گيري موشك هاي روسيه در فضا را داشتند اين بيم مي رفت كه اين موشك ها مركز عمليات جنگي آمريكا، را مورد هدف قرار دهند و چون عمليات جنگي آمريكا و متحدانش به صورت مركزي بود احتمال باخت جنگ افزايش مي يافت.
اين ايده به اين صورت درآمد كه امكانات كامپيوتري آمريكا ميان كشورهاي عضو ناتو گسترش مي يابد و در صورتي كه موشك هاي روسيه به هركدام پايگاه هاي نظامي و حتي پايگاه نظامي مركزي برخورد كند، بقيه پايگاه ها بتوانند مانند موجود زنده به فعاليت هاي خود ادامه دهند.
مشكل اجراي اين ايده اين بود كه هركدام از كشوهاي اروپايي و حتي كامپيوترهاي داخل آمريكا نيز داراي سيستم عامل هاي متفاوت و برقراري ارتباط ميان آن ها مشكل بود.
بنابراين مركزي در پنتاگون مركز فرماندهي جنگ بلوك غرب، پروژه ي 'آرپانت' تعريف شد كه توسط مراحل علمي آن در چند دانشگاه آمريكا انجام شد.براساس طرح 'آرپانت'، رايانه هاي مراكز دانشگاهي و مراكز نظامي به يكديگر متصل شدند.
اين امر اولين شبكه به هم پيوسته يا 'اينترنت' را تشكيل مي دهد.
'فريدون قاسم زاده ' استاد دانشگاه صنعتي شريف در گفت و گو با 'ايرنا' گفت: پهناي باند دقيقا شبيه به اينچ لوله است و ميزان آبي كه جابه جا مي كند با يكديگر نسبت مستقيم دارد.
وي خاطرنشان كرد: پهناي باند به اين معنا است كه بستر هاي ارتباطي لازم بين دو شبكه كه با يكديگر از نظر ساختاري متفاوت است ايجاد شده و يكي به عنوان مصرف كننده و ديگري به عنوان توليد كننده باشد و برعكس.
وي معتقد است: وسايل مخابراتي –كاميونيكيشن مديا- كه بين شبكه هاي مختلف ظرفيت هايي را ايجاد كنند كه در آن تبادل اطلاعات صورت مي گيرد وهرچه داراي ظرفيت بيشتري باشد بيشتر مي تواند اطلاعات را تبادل كند.
قاسم زاده در پاسخ به اين سوال كه آيا مركز اينترنت در جهان به موقعيت جغرافيايي آن مرتبط است يا خير گفت: از آن جا كه بستر هاي عظيم مخابراتي در آمريكا كشور وجود داشت و در زمان جنگ سرد كابل هاي پهن فيبر نوري از بستر اقيانوس 'آتلانتيك' كه داراي قطر 2متر است عبور مي كند .
وي يادآور شد به دليل اينكه اين امكانات در كشورهاي آمريكا و انگليس موجود است اين كشورها به عنوان مراكز اينترنت درجهان معرفي شدند.
به گفته قاسم زاده تمامي مساحت كره زمين توسط شركت بين المللي مخابراتي 'فلگ' توسط كابل هاي فيبر نوري پوشيده شده است شركت مخابرات كشور نيز اين شركت خطوط مخابراتي را خريداري مي كند.
قاسم زاده يادآور شد: اين شركت خطوط اينترنت را از شركت هاي كريرر اجاره كرده و از اين طريق توانسته بستري براي اينترنت جهاني ايجاد كند.
براساس اعلام شركت ارتباطات زيرساخت، ظرفيت اينترنت در كشور در سال 83 از طريق سه لينك 'اس.تي.ام.1' تامين مي شد كه اين تعداد لينك در سال جاري به 140لينك 'اس.تي.ام.1' رسيده است.
درگاه هاي بين المللي ورورد اينترنت در كشور14 نقطه است. درگاه هاي بين الملل نقاطي هستند كه اينترنت بين الملل از آن جا وارد كشور مي شود.
علاوه براين شبكه فيبر نوري بين الملل زير ساخت با 9 كشور عراق، تركيه، ارمنستان، آذربايجان، افغانستان، امارات، كويت، نخجوان و تركمنستان د رارتباط است كه از طريق تركيه وارد كشور شده و به كشورهاي هند، عمان، بحرين، قطر و عربستان نيز از طريق شبكه فالكون متصل است.
اينترنت كشور از سال ها قبل توسط درگاه بين الملل مسير 'جاسك- فجيره' كه از طريق كشور امارات وارد كشور مي شد تامين مي شود.
در حال حاظر 54 هزار كانال بين المللي و 2 ميليون و 700 هزار كانال بين استاني در كشورموجود است.
شركت ارتباطات زيرساخت به نمايندگي از دولت بخش حاكميتي مخابرات كشور را اداره مي كند.اين شركت وظيفه برقراري ارتباط بين شهري و بين المللي تمامي بهره برداران مخابراتي كشور اعم از ثابت و همراه را در بخش خصوصي و دولتي برعهده دارد كه اين ارتباط شامل صوت، تصوير و ديتا مي شود.
علاوه براين تامين ظرفيت اينترنت كشور، از طريق نقاط اتصال بين الملل از جمله وظايف اين شركت است.
قاسم زاده با بيان اينكه ظرفيت اينترنت در كشور بسيار كم است گفت: ايران در زمره 14 كشور سياهچاله اينترنت جهان است .متاسفانه اينترنت كشور دچار اختلال جدي است كه اين اختلال در سال گذشته به اوج خود رسيد.
اين استاد دانشگاه گفت: يكي از مشكلات ما در كشور جا نيفتادن كامل اينترنت به‌عنوان يك ابزار توسعه و پيشرفت است كه البته اين نيازمند گذراندن زماني است و اينترنت هم مانند ويديو و تلگراف مستلزم زمان است كه در كشور به صورت كامل ارتقا پيدا كند.
وي اضافه كرد: از نظر من مهمترين مشكل IT كشور نداشتن هدف در بين مسوولين است و به عبارتي وقتي هدف نداريم از هر طرف حركت كنيم درست رفتيم بنابراين به نظر من بايد در شرايط فعلي يك هدف و يك متولي واحد ايجاد كرديم.
وي در باره ميزان آگاهي مردم ايران از اينترنت و فناوري هاي نوين گفت: ايران در زمره كشورهاي جهان است كه ميانگين سطح سواد در آن بالاست.
قاسم زاده در پاسخ به اين سوال كه عدم رشد اينترنت در كشوربه دليل عدم رغبت افراد به استفاده از اينترنت است گفت: مردم ايران به استفاده از فناوري هاي نوين علاقه مندندو براساس خوداظهاري افراد و براساس آمارهاي دولتي منتشر شده درحال حاضر 32 ميليون كاربر اينترنت داريم.
كارشناسان معتقدند تعدادي از قطعي هاي كوتاه مدت و مقطعي اينترنت در كشور به دليل بولدوزور است و متاسفانه تعداد آن نيز بسيار بالا است و اين رقم به 190 مورد در سال مي رسد كه به معناي قطع 'روز درميان' است.
به گفته كارشناسان يكي ازمشكلات قطعي ايننرنت در كشور تخريب كابل هاي فيبرنوري است كه در از طريق درگاه بين المللي جاسك- فجيره به دليل لنگر انداختن كشتي ها در خليج فارس رخ مي دهد و اين موضوع در ظرفيت اينترنت كشور 30 درصد تاثير مي گذارد.
در كشور قطعي هاي اينترنت به طور عمده 'منطقه اي' است؛آمارهاي منتشر شده حاكي از آن است كه تهران 73 درصد، بالاترين حجم قطعي خطوط فيبر نوري را داشته است.
عوامل تخريب فيبر نوري كشور را مي توان به پيمانكاران وزارت راه وترابري، وزارت نيرو، شركت آب و گاز ، شركت نفت و شهرداري، كارخانه هاي صنعتي ، كشاورزان، و عوامل طبيعي و عوامل ناشناس نسبت داد.
قاسم زاده درباره علت قطعي اينترنت در كشور گفت: قطعي شبكه بين المللي -اينترنت- كه از درگاه هاي بين المللي وارد كشور مي شود و نيز قطعي شبكه هاي داخلي -اينترانت- دو نوع مشكل در برابر قطعي هاي اينترنت در كشور است.
وي خاطرنشان كرد: نشانه هاي قطعي شبكه داخلي در كشور -اينترانت- مشخص نيست؛ به طوري كه در صورت قطعي 24 ساعته ارتباط از طريق درگاه فجيره-جاسك اين مشكل در كشوربعد از يك هفته حل مي شود.
قاسم زاده درباره روش هاي افزايش ظرفيت اينترنت در كشور گفت: اين روش ها شامل افزايش كابل هاي فيبر نوري وارد شده به كشور و نيز استفاده از تجهيزات پيشرفته تر در دو طرف كابل هاي فيبر نوري مي تواند ظرفيت استفاده از اينترنت را افزايش دهد.
وي خاطرنشان كرد: براي مثال با كابل هاي تلفن به صورت دايل آپ به اينترنت وصل مي شويد كه درايران سرعتي برابر با 56كيلوبيت در ثانيه است و درصورتي كه با فناوري 'اي.دي.اس.ال' در حال حاضر مي توان با سرعت 10 مگابيت نيز به اينترنت متصل شد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 3128 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی آنالیز تاریخ خبر: 1389/06/08 تعداد مشاهده: 5725
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر
نظرات بینندگان

محمد 1398/04/24 02:40
ده سال پیش بوده این مطلب یا خدا عمر رو میبینی چطور میره
ماشالله سایت سافت گذرم سرپاست