کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750542166 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317950 | نظرات: 37956
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اسکن مغزتان رازهای شما را لو می‌دهد!

انسان‌ها به طور طبیعی سعی می‌کنند، یکسری فعالیت‌های خود را از دید دیگران پنهان سازند. به‌طوری که حتا دوست ندارند در مورد بعضی از کارها با دیگران صحبت کنند. اما به نظر می‌‌رسد، پژوهش‌گران به دستاورد مهمی در زمینه نائل شده‌اند. دستاوری که می‌تواند چالش بعدی ما در رابطه با بحث داغ حریم خصوصی را رقم بزند. با این تفاوت که این‌بار چالش حریم خصوصی حول محور اسکن EEG در جریان خواهد بود.

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ بدون شک پیاده‌سازی مکانیزم احرازهویت مبتنی بر امواج مغزی یک دستاورد مهم به شمار می‌رود و بسیاری از مشکلات امروزی ما را برطرف خواهد کرد. اما تحقیق جدیدی که از سوی دانشگاه فناوری تگزاس صورت گرفته است، نشان می‌دهد که مکانیزم احراز هویت مبتنی بر EEG ممکن است خود تبدیل به دغدغه دیگری شود. به‌طوری که این فناوری ممکن است، سرآغازی بر نقض حریم خصوصی باشد، با این تفاوت که دامنه تبعات آن غیر قابل تصور خواهد بود. الکترواسنفالوگرافی (EEG) سرنام Electroencephalography دستگاهی است که به منظور ثبت سیگنال‌های الکتریکی مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از الکترودهایی که روی سر قرار می‌گیرد، قادر است سیگنال‌های مغزی را به ثبت برساند.

نگرانی پژوهش‌گران از بابت این نیست که آیا امکان کپی‌برداری و جعل کردن امواج مغزی همانند اثرانگشت امکان‌پذیر است یا خیر، بلکه نگرانی از بابت این موضوع است که آیا اسکن EEG این پتانسیل را دارد تا اطلاعات سری و مخفی را از ماده خاکستری مغز جمع‌آوری کرده و به افشای این اطلاعات بپردازد. به‌طور مثال، اگر شما در نهان و به دور از چشم مردم سیگار بکشید، این امواج می‌توانند به این‌ مدل اطلاعات پنهانی دست پیدا کرده و حقیقت را آَشکار سازند. عبدل سروادا و ریجارد ماتوو دو کارشناس حوزه امنیت به تازگی یک جفت سامانه احراز هویت EEG را مورد آزمایش قرار داده‌اند تا بررسی کنند آیا این امکان وجود دارد تا با استفاده از اسکن امواج مغزی ناشناخته به شناسایی اطلاعات شخصی افراد پرداخت یا خیر. این دو کارشناس یک سامانه یادگیری ماشین که قادر است اسکن امواج مغزی را با اسکن EEG مورد مقایسه و ارزیابی قرار دهد را طراحی کرده‌اند.

برای این منظور آن‌ها سامانه خود را روی گروهی از افراد معتاد به مشروبات الکلی مورد آزمایش قرار دادند و ماشین با موفقیت توانست 25 درصد این افراد را به درستی شناسایی کند. افرادی که خودشان تایید کردند که به مشروبات الکلی اعتیاد دارند. سروادا در این ارتباط گفته است: «ما از نتایج به دست آمده غافل‌گیر نشده‌ایم. ما می‌دانیم که سیگنال‌های مغزی سرشار از اطلاعات ارزشمند هستند.»

به احتمال زیاد سازندگان این سامانه در نظر دارند از این دستاورد به نفع علم پزشکی استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که پویش‌گرهای امواج مغزی درست روی شریان اصلی زندگی ما به فعالیت می‌پردازند. این احتمال وجود دارد که داده‌های به دست آمده از سوی این پویش‌گرها برای شناسایی صفات و خصلت‌های انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اگر از بابت این واقعیت که شبکه‌های اجتماعی اطلاعات شما را به بخش‌های ثالث می‌فروشند، در اضطراب هستید، اکنون زمان آن رسیده است تا درباره این موضوع فکر کنید که روزی این چنین فناوری‌هایی، داده‌هایی را درباره شما به فروش خواهند رساند که بر پایه امواج مغزی شما خواهند بود. 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33741 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1395/06/23 تعداد مشاهده: 1576
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر