کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750883284 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 317999 | نظرات: 37960
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 فناوری برتر دهه

اين مقاله نخستين بخش از مجموعه مقالاتي است كه ده فناوري برتر دهه گذشته را مورد بررسي قرار مي‌دهد. اين مجموعه در شماره 111 ماهنامه شبكه با عنوان آي‌تي در دهه گذشته منتشر شده است. اين مقاله نگاهي دارد به فناوري مجازي‌سازي در دهه گذشته.

يکي از مهم‌ترين فناوري‌هايي که در دهه گذشته در عرصه IT ظهور و بلوغ يافت، فناوري مجازي‌سازي‌ يا ايجاد محيط‌هاي سخت‌افزاري مجازي است که مهم‌ترين ره‌آورد آن کاهش در هزينه‌ها بوده‌است. شايد ارائه محيط سخت‌افزاري مجازي در جايي که هزينه برق و سرمايش زياد به چشم نمي‌آيد يا کارايي پايين سيستم در ساعت‌هاي اوج کاري، مشکل چنداني نباشد و اهميتي نداشته باشد، اما با نگاهي به دو مشکل در بعد سازماني و شخصي خواهيم ديد که مجازي‌سازي چه تحولي را در دنياي IT ايجاد کرده‌ است.
مورد اول را که به کاربردهاي سازماني مربوط مي‌شود در ساده‌‌ترين حالت مي‌توان به صورت سناريوي زير تصور کرد: بسياري از سازمان‌ها، سخت‌افزارها را براي پاسخ‌گويي به حداکثر نياز سيستم‌هاي نرم‌افزاري خود خريداري مي‌کنند. اين به آن معنا است که تنها در ساعات خاصي از طول روز يا حتي ساعات خاصي از ماه، از حداکثر توانايي سرورها استفاده مي‌کنيم و درنهايت به‌طور ميانگين در بيش از نود درصد مواقع، توان پردازشي سرور به هدر رفته و تنها چيزي که عايد ما مي‌شود، گرما و هزينه‌هاي مربوط به تأمين برق و سرمايش سايت است.
کاربرد دوم که شناخته‌شده‌تر، اما کم‌اهميت‌تر است، به استفاده‌هاي آموزشي مجازي‌سازي مربوط مي‌شود که اين مورد را مي‌توان در اين سناريو خلاصه کرد: پياده‌سازي درست بسياري از مفاهيم IT، راه‌اندازي يک وب‌سرور و يک کلاينت در دو محيط جدا از هم، راه‌اندازي محيط کلاستر و کلاستر پايگاه‌داده و همچنين راه‌اندازي روترها و فايروال‌هاي نرم‌افزاري، که هريک از اين کارها براي راه‌اندازي به چندين کامپيوتر نيازدارند؛ اين به آن معنا است که امکان انجام اين گونه آزمايش‌ها و راه‌اندازي آموزشي اين گونه محيط‌ها در محيط‌هاي خانگي و براي افراد معمولي و دانشجويان، امکان‌پذير نيست.

اما صنعت مجازي‌سازي براي اين دو مورد راه‌حل‌هاي مرتبط را ارائه کرده‌است. به‌عنوان مثال، شرکت VMWare با ارائه خانواده محصولات ESX که به‌طورمستقيم روي سخت‌افزار و به صورت يک سيستم‌عامل فوق‌العاده سبک نصب مي‌شود، به شما امکان مي‌دهد تا يک سرور قوي را براي راه‌اندازي چند محيط سخت‌افزاري مجازي مستقل از هم و چند سيستم‌عامل مجازي مجزا از هم تنظيم کنيد. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد سرورهاي چندين نرم‌افزار را که ساعت‌هاي اوج کار آن‌ها متفاوت از يکديگر است، روي يک سرور راه‌اندازي کنيد. اين کار به آن معنا است که از هزينه‌هاي مربوط به تهيه سخت‌افزار و انرژي مصرفي و همچنين از هزينه سرمايش که گاهي تا شصت درصد هزينه‌هاي مصرفي سايت‌ها را شامل مي‌شود، مي‌کاهيد بدون آن‌که کمترين کاهشي در کارايي نرم‌افزارهاي سازمان شما مشاهده شود.
کاربران خانگي و دانشجويان نيز مي‌توانند با استفاده از نسخه‌هاي خانگي VMWare نظير نسخه Workstation، چندين سيستم‌عامل را به صورت مجازي و البته با کارايي کمتر راه‌اندازي کرده و محيط لازم را براي پياده‌سازي و تجربه‌کردن انواع فناوري‌ها براي خود فراهم کنند. به اين ترتيب، مشاهده مي‌کنيم که اين فناوري به واسطه کاهش نياز به انرژي و سخت‌افزار، کمک شاياني را براي کاهش هزينه‌ها و حفظ محيط‌زيست مي‌کند، به‌گونه‌اي که نمي‌توان هيچ جايگزيني را براي آن تصور کرد و استفاده عملي از آن به‌حدي رسيده که تعداد بسياري زيادي از سرورهاي عملياتي در سازمان‌هاي بزرگ از جمله بانک‌هاي بين‌المللي، روي محيط‌هاي مجازي پياده‌سازي مي‌شود. همچنين مجازي‌سازي در مسائل مرتبط با آموزش نيز توانسته‌ است هزينه‌هاي راه‌اندازي و شبيه‌سازي پيچيده‌ترين مفاهيم IT را با کمترين هزينه، امکان‌پذير کند که تأثير آن در تعداد افرادي که امکان پياده‌سازي و تجربه‌کردن اين مفاهيم را دارند و تجربه‌هايي که به دست مي‌آورند، مشاهده مي‌شود و خواهد شد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 3533 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1389/07/26 تعداد مشاهده: 1626
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر