نگاهی به این خبر
به گزارش
سافت گذر، شرکتی به نام Ubisoft ابزار جدیدی در هوش مصنوعی ارائه کرده که Commit Assistant نام دارد و با آن می توان از ارتکاب اشتباهات در برنامه نویسی جلوگیری کنیم.
این سیستم این گونه کار می کند که محل قبلی که در آن خطایی صورت گرفته را آنالیز می کند و برای دفعات بعدی، نسبت به ارتکاب خطای مشابه در همان منطقه حساس می شود و اجازه نمی دهد برنامه نویس، دوباره همان اشتباه را انجام دهد.
با این سیستم، کاربران انتظار دارند که بازیهای ساخته شده توسط کمپانی هایی نظیر Ubisoft را عاری از هرگونه باگ بدانند در حالی که باید اشاره کنیم که رخ دادن چنین اتفاقی، هم زمانبر است و هم خسته کننده.
به گزارش سافت گذر، مدیر عامل کمپانی Ubisoft میگوید:(( این برنامه می تواند تا 20 درصد در زمان برنامه نویسان صرفه جویی نماید. به علاوه، امکان شناسایی 6 باگ در هر 10 باگ با بیشترین دقت ممکن نیز انجام می گردد)).
اگر خودِ برنامه نویسان به اشتباه خود پی نبرند، آزمایش کنندگان بازی رایانه ای، پس از تولید، آن را پیدا خواهد نمود.
بنابراین پس از اینکه یک مشکل شناخته می شود، گزارش آن به توسعه دهنده ارسال شده تا از کد نوشته شده اشتباه، باخبر شود.
به گزارش سافت گذر، این فرآیند باعث می شود پیش از عرضه بازی در بازار، حدود 70 درصد هزینه های از بین بردن باگ ها کاهش یابد.
اگرچه تابحال گفته شده که می توان از این سیستم در تولید بازیها استفاده کرد، ولی واقعیت این است که امکان بهره گیری از آن در توسعه تمام نرم افزارها وجود دارد.
این فناوری ابتدا با همکاری دانشگاه کونکوردیا تولید شد که احتمالاً طی چند روز آتی مقالات مربوط به آن نیز منتشر شوند تا بقیه افراد هم بتوانند از چگونگی کارکرد آن آگاه شوند.
در پایان بد نیست اشاره کنیم که حدود 10 سال، برنامه نویسی این نرم افزار طول کشیده شده است.
منبع: futurism.com