کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9292 | مشاهده و دانلود: 746975589 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/15 | اعضاء: 317557 | نظرات: 37937
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

 

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دیسک های هولوگرافیک جهان را جای می دهند

گاهي پيش مي آيد که بعضي اخبار مي توانند آينده و حتي گذشته يک جريان يا صنعت را تحت تاثير خود قرار دهند. اين اتفاق چندان هم عجيب و جديد نبوده و شايد براي اغلب ما به يک تکرار تبديل شده است. با اين حال اما هميشه اخبار مربوط به اتفاقي نو و منحصر به فرد به خصوص در حوزه اي مانند تکنولوژي قابل توجه و بااهميت بوده و هست. نمونه اين جريان در همين چند روز پيش و در اواسط هفته با اعلام خبر ساخته شدن ديسک نوري با ظرفيت 500 گيگابايتي اتفاق افتاد تا به اين ترتيب کارشناسان را درباره آينده صنعت توليد ديسک هاي نوري به فکر بيندازد.
اين خبر اگرچه ساده، اما بسيار بااهميت و قابل توجه بود تا جايي که بسياري از تحليلگران معتقدند چنين اتفاقي مي تواند صنعت تکنولوژي را متحول کند.


يک ديسک متفاوت با ظاهري معمولي
خبري که اين روزها توجه کارشناسان صنعت تکنولوژي را به خودش جلب کرده، در واقع نشان از کشف يک ديسک نوري جديد با امکان ذخيره اطلاعات تا ظرفيت 500 گيگابايت دارد. اين موفقيت را شرکت بزرگ «جنرال الکتريک» و بعد از شش سال کار روي تکنولوژي ذخيره سازي هولوگرافيک به دست آورده است.
تکنولوژي جديد اين شرکت موسوم به تکنولوژي ذخيره ميکرو هولوگرافيک امکان ذخيره اطلاعات با ظرفيت 500 گيگابايت را بر روي يک ديسک نوري با اندازه dvdهاي معمولي را فراهم مي آورد. اين ديسک هولوگرافيک به عقيده بعضي از کارشناسان براي استفاده در صنعت آرشيو مناسب است اما شرکت جنرال الکتريک تصميم دارد از آن براي بازار مصرف کنندگان و پخش کننده هاي خانگي هم استفاده کند.
کشف جديد جنرال الکتريک که تحت شرايط آزمايشگاهي توليد شده است، با استفاده از الگوهاي نوشتن اطلاعات به صورت سه بعدي روي ديسک هاي پوشيده از مواد با حالت انعکاس دهندگي زياد شکل گرفته است. اين ديسک مانند يک آينه عمل مي کند که امکان انتخاب تمام بخش هاي اطلاعات از روي آن را به وسيله اشعه ليزر فراهم مي آورد.


اين ديسک هاي نوري جديد، اما مانند ديسک هاي معمولي dvd و cdها اطلاعات را روي سطح خود ذخيره نمي کنند. ديسک هاي هولوگرافيک در واقع اطلاعات را به صورت سه بعدي و در سطح زيرين خود ذخيره مي کنند. در حقيقت به همين دليل هم هست که اين ديسک هاي جديد امکان ذخيره اطلاعات بيشتري را نسبت به رقباي قديمي شان در اختيار دارند.
اين ديسک هاي نوري جديد ظرفيتي برابر 100 ديسک dvd معمولي دارند. اين در حالي است که ديسک هاي بلوري که براي ذخيره فايل ها و بازي ها با کيفيت بالا به کار مي روند، در حال حاضر تنها امکان ذخيره اطلاعات تا ظرفيت 25 يا 50 گيگابايت را دارند.


ديسک هاي نوري جديد اگرچه راه طولاني براي رسيدن به دست کاربران خانگي را در پيش دارند، اما پتانسيل مناسبي براي ايجاد تحولي بزرگ در صنعت ذخيره سازي دارند. به اين ترتيب کارشناسان از حالا به دستگاه هاي پخش کننده ديسک هاي هولوگرافيک و آينده بازار آنها به صورت رقيبي ارزان قيمت براي dvd و ديسک هاي بلوري فکر مي کنند. در واقع ديسک هاي بلو ري با بيشترين ظرفيت خود امکان ذخيره 50 گيگابايت اطلاعات را دارند و ديسک هاي dvd هم در نهايت کمتر از 9 گيگابايت اطلاعات را در خود ذخيره مي کنند.
با اين همه، اما هدف نهايي جنرال الکتريک ذخيره اطلاعات با ظرفيت يک ترابايت با اين فرمت هاي جديد است. طبق اعلام مقامات جنرال الکتريک، دستگاه هاي پخش کننده ديسک هاي هولوگراف مي توانند cd، dvd و ديسک هاي بلوري را هم اجرا و پخش کنند.


اين شرکت اعلام کرده است که تمايل زيادي به خروج ديسک هاي هولوگرافيک از آزمايشگاه و رسيدن آنها به قفسه فروشگاه ها دارد. به گفته مقامات اين شرکت، اولين قدم در اين راستا رسيدن اين ديسک هاي جديد به دست کاربران تجاري مانند استوديوهاي فيلم سازي و موسسات تحقيقات پزشکي براي ذخيره حجم وسيعي از اطلاعات روي آنها است. با اين حال، اما هدف نهايي اين شرکت، ديدن دستگاه هاي پخش کننده ديسک هاي هولوگرافيک در خانه ها است.


فرمت جديد، دردسرهاي جديد و مخارج جديد

در حالي که جنرال الکتريک مشغول توسعه ديسک نوري جديد خود با ظرفيت 500 گيگابايت است، کاربران اما منتظر رسيدن اين ديسک ها به بازار هستند و البته خودشان را براي به وجود آمدن يک جنگ جديد و شايد بي شباهت به جنگ رقابتي فرمت هاي بلوري و hd dvd آماده مي کنند. با اين وجود، اما جنگ فرمت جديد ميکرو هولوگرافيک ممکن است حتي اتفاق نيفتد که در اين صورت اين اتفاق به دليل سازگاري اين فرمت جديد با فرمت هاي قبلي خود است. در واقع شايد به همين دليل هم هست که بسياري از سرمايه گذاران تمايل زيادي به حضور در چرخه توليد اين فرمت و تکنولوژي جديد تا سال هاي 2011 و 2012 همان زماني که اين ديسک هاي جديد مي توانند راهي خانه کاربرانشان شوند، دارند. در اين ميان، اما بسياري از کارشناسان و تحليلگران هم در فکر ميزان موفقيت اين تکنولوژي در بازار و حجم تقاضاي خريداران هستند. اين دغدغه ها از طرفي با گسترش استفاده از وب سايت هايي مانند youtube و عمومي تر شدن آن ها تا چند سال آينده و حرکت آن ها به سمت تلويزيون ها روبه رو شده است.


با اين اوصاف، اما انتظار مي رود تکنولوژي جديد جنرال الکتريک بازار پر رونقي را داشته باشد. قابليت ذخيره اطلاعات با ظرفيت 500 گيگابايت در قالب يک ديسک نوري ارزان قيمت مي تواند به راحتي بازار ديسک هاي بلوري را هم در اختيار بگيرد و اين موضوع از نگاه مقامات جنرال الکتريک هم دور نمانده است. اين در حالي است که هارد ديسک هاي اکسترنال همچنان به عنوان ابزارهاي سريع تر، ايمن تر، ارزان تر و قابل اعتمادتر براي ذخيره اطلاعات مورد توجه کاربران قرار خواهند گرفت.
ديسک نوري جديد جنرال الکتريک به عقيده کارشناسان در مراحل اوليه احتمالا يک محصول گران قيمت خواهد بود و بر اساس پيش بيني بسياري از کارشناسان بازار قيمت اين محصول به 50 دلار براي هر ديسک خواهد رسيد. البته با اين وجود از نظر همين کارشناسان هنوز اميدواري هايي براي کاهش قيمت اين ديسک هاي جديد بعد از رسيدن آن ها به توليد انبوه وجود دارد.


بازگشت به آينده با ذخيره سازي هولوگرافيک

اگرچه ديسک هاي نوري 500 گيگابايتي شرکت جنرال الکتريک موفقيتي بزرگ در صنعت ذخيره سازي به حساب مي آيند، اما اين کار اولين اقدام در اين عرصه نيست. دو شرکت inphase technologies و maxell در سال 2006، تکنولوژي ذخيره هولوگرافيک را کشف کردند که قرار بود تا سال 2007 در دسترس عموم قرار بگيرد. اين ديسک ها ظرفيت 300 گيگابايتي داشته و مي توانستند براي کاربران تجاري مورد استفاده قرار بگيرند. قيمت احتمالي عرضه اين ديسک ها براي کاربران تجاري هم قرار بود بين 15000 تا 20000 دلار متغير باشد، اما قيمت هر ديسک هولوگرافيک به تنهايي 150 دلار مي توانست باشد.


تابستان سال ميلادي گذشته هم شرکت nintendo با شرکت inphase براي استفاده از تکنولوژي ذخيره هولوگرافيک در کنسول بازي wii خود مذاکره کرد. شرکت تحقيقاتي call/recall هم در سال 2007 اعلام کرد که راهي براي ذخيره اطلاعات تا ظرفيت يک ترابايت را روي ديسک هاي نوري با استفاده از تکنولوژي سه بعدي دو فوتون پيدا کرده است.
optware هم شرکت ديگري است که قرار بودتا سال 2002 ديسک هاي نوري با ظرفيت يک ترابايت را به بازار عرضه کند. با وجود آن که رقباي شرکت جنرال الکتريک همچنان موفق نشده اند که تکنولوژي هاي مشابه شان را در دسترس عموم قرار دهند، اما جنرال الکتريک اميدوار است که بتواند اين کار را در آينده نزديک انجام دهد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 435 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: pcworld.com تاریخ خبر: 1388/02/10 تعداد مشاهده: 1343
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر