کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9332 | مشاهده و دانلود: 751205820 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/11 | اعضاء: 318035 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

حافظه‌ی RAM نزدیک‌ترین دوست CPU می‌شود...

http://www.mycomputertips.net/wp-content/uploads/2011/05/ram1.jpgRAM‌ها حافظه‌هايي هستند كه با سرعت كند، اطلاعات جاري و مورد نياز CPU را در خود نگه مي‌دارند.

حافظه‌هاي RAM انواع متعددي دارند كه از SD‌ها شروع شدند و رفته‌رفته با آمدن DDR‌ و DDR2‌ها، حال نوبت DDR3 است كه گنجايش و سرعت بالاتري نسبت به موارد قبلي دارد.

حافظه‌هاي RAM يا اصطلاحا موقت، نقش حافظه‌هاي اصلي را براي سيستم ايفا مي‌كنند و اطلاعات و داده‌هاي جاري CPU و اطلاعات مورد نظر آن را ذخيره مي‌كنند.

از اين جهت اين حافظه‌ها را موقت مي‌نامند كه با قطع جريان برق تمامي اطلاعات درون اين حافظه‌ها پاك مي‌شود و از بين مي‌رود، در حالي‌كه در مقابل اين حافظه‌ها، حافظه‌هاي ديگري هم‌چون ROM (حافظه‌هاي فقط خواندني) نيز وجود دارند كه بلندمدت هستند.

برروي صفحات اصلي سيستم (Main board) اسلات‌هايي براي RAM‌ها در نظر گرفته شده است كه حاوي ماجول‌هايي براي نگهداري اين حافظه‌ها هستند.

در حال حاضر و در بازار سخت‌افزار انواع متفاوتي از اين حافظه‌هاي جانبي وجود دارد كه صفت بارز آن‌ها در تفاوت، چينش و يا تعداد پين‌هاست و اندازه آن‌ها نيز براساس همين دليل با يكديگر متفاوت است و به عنوان مثال يكي از انواع قديمي (در مقابل تعدد حافظه‌هاي جديد) كه DIMM است و به ماجول‌هاي خطي دوتايي معروف هستند، در نمونه‌هاي كوچك و ميكرو براي لپ‌تاپ‌ها كاربرد دارند.

پين‌هاي حافظه‌هاي جانبي با قرار‌گيري برروي اسلات‌هاي حافظه (اسلات‌ها كاملا مشخص هستند و نزديك‌ترين اسلات‌ها به cpu هستند) سوار مي‌شوند و با دوگيره كناري اسلات‌ها محكم مي‌شوند تا ارتباط پين‌ها با مدارهاي زيراسلات برقرار شود.

البته حافظه‌هاي جانبي RAM دو شاخصه اصلي دارند كه يكي موقتي‌ بودن آن‌ها و ديگري سرعت پايين‌شان است، زيرا سرعت CPU و تعداد درخواست‌هاي آن بسيار بالا است و به همين خاطر است كه گاهي اوقات از Cache (حافظه پنهان در cpu) براي ارتقاي سرعت حافظه بهره مي‌برند، اما استفاده از حافظه مجازي نيز قادر به افزايش سرعت سيستم خواهد بود كه در اين روش بخشي از هارد به عنوان RAM افراز مي‌شود كه اصطلاحا به آن حافظه مجازي گفته مي‌شود و از نكات مثبت آن سرعت بالاترش نسبت به RAM است.


نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5374 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1390/03/19 تعداد مشاهده: 1732
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر