کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9333 | مشاهده و دانلود: 751346400 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/12 | اعضاء: 318046 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اندروید فارسی می‌کنیم، پس هستیم

Android-logo_svg.JPG
گردش مالي بازار برنامه هاي تلفن همراه امسال ۶.۸ ميليارد دلار بود كه پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۵ به ۲۵ ميليارد دلار برسد. از اين مقدار، ۲۰.۵ درصد سهم اپل و فروشگاه آن لاين اين شركت خواهد بود.

با افزايش گرايش مردم به سوي گوشي هاي هوشمند و بالا رفتن كارايي برنامه ها و ارزان شدن شان، روز به روز به كاربران برنامه هاي متنوع تلفن همراه اضافه مي شود. در سال ۲۰۰۸ دريافت برنامه هاي تلفن همراه ۱۴۶ درصد رشد داشت؛ به طوري كه از ۴۵۰ ميليون دريافت در ۲۰۰۷ به ۱ ميليارد دريافت در ۲۰۰۸ رسيد. در سال ۲۰۰۹، اين رقم به ۶.۴ ميليارد دريافت رسيد. بازار برنامه هاي موبايل تجارت بزرگي است كه بحران اقتصادي نيز روي آن تاثيري نگذاشته است. در فروشگاه اپل بيش از ۳۰۰هزار برنامه براي خريد وجود دارد. در فروشگاه آندرويد گوگل نيز حدود ۲۵۰هزار برنامه قرار داده شده و وقتي به اين تعداد برنامه هاي فروشگاه هاي بلك بري و سامسونگ (براي به ادا) و برنامه هاي مخصوص ويندوز موبايل را بيفزاييم، مي بينيم كه حجم عظيمي از برنامه ها براي كاربران وجود دارند.
اما سهم برنامه هاي فارسي از اين بازار چقدر است؟ البته در برنامه هايي چون بازي و برنامه هاي مهندسي، زبان برنامه خيلي مهم نيست؛ از طرف ديگر با توجه به نبود امكانات پرداخت الكترونيك، معمولا امكان استفاده مستقيم كاربران ايراني از فروشگاه هاي اپل، آندرويد و مشابه آن وجود ندارد؛ از طرف ديگر هنوز فرهنگ خريد برنامه موبايل چندان جا نيفتاده است. براي كاربري كه پكيج فتوشاپ شركت ادوبي را كه ممكن است چند هزار دلار ارزش داشته باشد با ۳ يا ۴ دلار تهيه مي كند، چندان راحت نيست كه همين هزينه را براي يك برنامه موبايل بپردازد. بنابراين برنامه هاي فارسي براي موبايل بيشتر به برنامه هاي رايگان محدود مي شود. در اين مطلب بيشتر به آندرويد و آيفون مي پردازيم.
قبل از آندرويد و آيفون، بد نيست نگاهي به وضعيت برنامه هاي فارسي در جاوا و سيمبيان بيندازيم. براي جاوا و سيمبيان برنامه هاي فارسي فراواني وجود دارد. انواع و اقسام فرهنگ لغات، نقشه، ديوان شعر و... روي اينترنت به وفور يافت مي شود. كافي است به يكي از سايت هاي دانلود فارسي مراجعه كرده و به بخش نرم افزار موبايل برويد تا به تعداد زيادي از برنامه هاي فارسي دسترسي داشته باشيد. اما جاوا و سيمبيان به علت ماهيتشان امروزه چندان جاي برنامه سازي نمي گذارند بنابراين گوشي هاي هوشمند بر پايه آندرويد و آيفون بيشتر براي برنامه سازان مناسبند.
در زمينه آندرويد، پروژه اي به نام «فارسي تل» از سال ۱۳۸۸ آغاز شده كه به فارسي سازي كامل آندرويد پرداخته است. فارسي تل در سال ۱۳۹۰ با حمايت دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني توسعه پيدا كرد و كد منبع آن به صورت متن باز و رايگان و در راستاي پشتيباني از خط و زبان فارسي منتشر شد. به غير از اين، اين پروژه برنامه هايي چون تقويم شمسي، اوقات شرعي، ديوان شعر و برنامه متروي تهران نيز شامل مي شود و قصد دارد به زودي بازار برنامه هاي فارسي آندرويد را نيز عرضه كند.
برنامه ديگري با عنوان «بازار» نيز توسط همراه هم زبان ايرانيان ساخته شده است. با اين برنامه شما مي توانيد برنامه هاي آندرويد مورد نظر خود را تهيه كنيد. در سايت اين برنامه يعني getbazaar.com با برنامه هاي مختلفي روبه رو مي شويم. در بخش برنامه هاي فارسي، برنامه هايي چون اوقات شرعي، تقويم، حسابرس، قبله نما، گاه شمار خورشيدي، مترو و وقت شعر قرار داده شده است. در بخش سوالات متداول سايت نوشته شده كه در حال حاضر تمامي برنامه هاي بازار به صورت رايگان عرضه مي شوند. همچنين در اين صفحه مي خوانيم: «هدف ما ايجاد كانال توزيع مناسب براي برنامه هاي توليد شده در ايران است. ما دنيايي بهتر را هم براي كاربران و هم برنامه نويسان آرزو داريم!»

در اين ميان برنامه «حسابرس» برنامه جديدتري به نظر مي آيد. با كمك اين برنامه مي توانيد ميزان دريافتي ها (حقوق، يارانه...) و همچنين ميزان پرداختي هاي خود (كرايه، قبض، خريد و...) را با توضيحات و تاريخ ثبت كرده و همچنين مي توانيد ميزان كل بدهي ها و دريافتي هاي خود و اين را هم كه به چه ميزان بدهكار يا طلبكار هستيد، مشاهده كنيد. درباره برنامه «وقت شعر» نيز اين گونه نوشته شده است: «بيش از ششصد هزار مصرع از بزرگاني همچون رودكي، فردوسي، خيام، سعدي و حافظ در قالب ۵۵ كتاب در برنامه وقت شعر براي شما جمع آوري شده است. با جست وجوي سريع اين برنامه هر شعري را كه به دنبالش هستيد به آساني بيابيد، فقط يكي دو كلمه از يك مصرع را وارد كنيد تا فهرست اشعار حاوي آن كلمات به رايتان به نمايش در آيد. به علاوه، با انتخاب فال حافظ مي توانيد تفالي به ديوان خواجه بزنيد!»
برنامه مترو نيز جالب به نظر مي رسد: «كافي است با وارد كردن ايستگاه مبداء و مقصد، يك سفر جديد تعريف كنيد تا برنامه علاوه بر نشان دادن بهترين مسير، به شما بگويد قطار بعدي چه زماني وارد ايستگاه مي شود و تا مقصدتان چند بار و در كدام ايستگاه ها بايد خط عوض كنيد. البته برنامه قابليت تعريف كردن چندين سفر هم زمان را هم دارد و براي راحتي كار كردن با آن، رنگ و شماره خطِ ايستگاه هاي مسير پيشنهادي در كنار آن ها نمايش داده مي شود و زمان حركت تك تك قطارها از ايستگاه مبداء براي شما نشان داده مي شود. ايستگاهي كه با دو رنگ نمايش داده شده باشد، جايي است كه بايد خط متروي خود را عوض كنيد.»
در توضيح برنامه تقويم مي خوانيم: «سعي بر آن بوده است كه همچون تقويم هاي روميزي امكان استفاده از تقويم شمسي و ميلادي در كنار هم به راحتي براي ايرانيان فراهم شود. در هر چهار نمايش اصلي تقويم آندرويد (ماهانه، هفتگي، روزانه، و برنامه روزانه) تاريخ ميلادي در كنار تاريخ شمسي نمايش داده مي شود تا هنگام استفاده از اين تقويم به برنامه يا تقويم ديگري نياز نداشته باشيد. بر خلاف تمامي راه حل هاي موجود، اين تقويم بر اساس تقويم اصلي آندرويد شركت گوگل طراحي شده و تمامي امكانات از جمله همگام سازي با تقويم گوگل در آن قابل استفاده است. حتي مي توانيد رويدادهاي تقويم را با تاريخ شمسي اضافه يا ويرايش كنيد و رويدادها به تاريخ صحيح به تقويم گوگل تان نيز افزوده خواهند شد. تعطيلات رسمي كشور در اين تقويم درج شده است تا بهتر بتوانيد كارهايتان را برنامه ريزي كنيد. در نماي هفتگي يا ماهانه با يك نگاه سريع تعطيلات پيش رو را كه با رنگ قرمز مشخص شده اند مي بينيد. در نماي روزانه علاوه بر تعطيلات مناسبت هاي روز را هم در اختيار داريد.»
جست وجوي برنامه هاي فارسي آندرويد را ادامه مي دهيم. فرهنگ لغاتي با نام BlueDict وجود دارد كه بانك اطلاعاتي اش دو فرهنگ لغات آريان پور و معين را نيز شامل مي شود. از اين ديكشنري به عنوان يكي از بهترين ديكشنري هاي آندرويد ياد شده كه براي كاربران فارسي زبان نيز قابل استفاده است. از امكانات اين فرهنگ لغات مي توان به پشتيباني از فرمت MDict، پشتيباني كامل از ديتابيس هاي مركب از چند ديكشنري، تغيير ترتيب چينش لغت نامه ها به همراه امكان اختصاص رنگ به هركدام، توانايي برنامه در پخش تلفظ كلمات با استفاده از فايل MDD، امكان تغيير رنگ پيش زمينه و اندازه قلم، انتقال ساده به مدخل بعد و قبل، امكان باز و بسته كردن لغتنامه ها، فراخواني ديتابيس ها از آدرس هاي دلخواه و... اشاره كرد.
ديكشنري SaraDic نيز يكي ديگر از برنامه هاي معروف آندرويدي است. سازگاري كامل با گوشي هاي لمسي، تبديل لغات انگليسي به فارسي، موتور جست وجوي بسيار پيشرفته و قدرتمند (نتايج جست وجو كمتر از يك ثانيه)، كيبورد كامل براي سهولت در امر نوشتن، قابليت ارسال به ايميل، پيامك و بلوتوث، افكت هاي انيميشني، صفحه بندي، سبكي و رابط كاربري آسان به عنوان ويژگي هاي اين برنامه ذكر شده اند. در زمينه ديكشنري، انتخاب هاي فارسي ديگري مانند ديكشنري PMD نيز در دسترس كاربران قرار دارد.
چند مرورگر وب فارسي نيز براي آندرويد در دسترس قرار دارد. Dolphin Browser نام يكي از اين مرورگرهاست كه به عنوان يك برنامه قوي شناخته مي شود. Cocobrowser نيز مرورگر آندرويدي فارسي شده ديگري است.
در مورد آيفون به غير از انبوه ديوان اشعار و كتاب هاي فارسي مناسب مطالعه در آن، ديكشنري هاي مختلفي نيز در دسترس است. يكي از اين ديكشنري ها، Ultra iDic نام دارد كه به راحتي مي توان فرهنگ لغات فارسي را به آن اضافه كرد. با مراجعه به بخش نرم افزارهاي فارسي سايت i-phone.ir نيز برنامه هاي بيشتري مي يابيم.
مثلا برنامه اي با عنوان iRamazan ويژه رمضان ارائه شده كه ويژگي هاي مختلفي چون بخش ادعيه شامل دعاهاي «يا علي و يا عظيم»، سحر و... به همراه ترجمه و قرائت، دعاي روزانه به همراه ترجمه فارسي، مناسبت هاي روزانه، مشاوره تغذيه به همراه برنامه غذايي هفتگي و توصيه هاي مهم تغذيه در اين ماه، اعمال شب هاي قدر، ساپورت از صفحه نمايش ربنا، دعاي عهد به همراه ترجمه و صوت، دعاي ربنا استاد محمدرضا شجريان با متن و ترجمه، قابليت مالتي تسكينگ (پخش دعا در background و كنترل آن از طريق iPod Controls)، اضافه شدن بخش تاريخ روز شامل تاريخ شمسي و قمري داراست.
از برنامه هاي مشابه اين نيز به برنامه iMoazen مي رسيم كه ويژگي هايي مثل امكان انتخاب چندين شهر به صورت هم زمان براي مشاهده اوقات شرعي، امكان ايجاد شهر جديد با استفاده از فاصله زماني اوقات شرعي تا مركز استان، قابليت روشن و خاموش كردن اعلان گر اذان صبح، ظهر، مغرب، وقت سحر و وقت افطار به صورت جداگانه، نمايشگر تاريخ مربوط به تاريخ شمسي و هجري قمري دارد. برنامه هاي ديگري چون iNamaz و برنامه قرآن مجيد نيز در همين دسته قرار دارند.
از ميان برنامه هاي فارسي سازي شده، برنامه معروف iBook كه براي خواندن كتاب در آيفون است فارسي شده و در دسترس كاربران قرار گرفته است. برنامه هاي My Wallet و Finger Piano و يكي دو بازي هم براي آيفون فارسي شده اند. نرم افزار ديگري به نام iPelak نيز به فارسي ساخته شده كه با آن مي توانيد بفهميد كه هر پلاكي متعلق به كدام شهر ايران است.
در مجموع در اين زمينه (برنامه هاي فارسي براي گوشي هاي هوشمند) همچنان نياز وجود دارد و اميد است در آينده نزديك برنامه هاي فارسي بيشتري ساخته شوند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 6162 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی آنالیز تاریخ خبر: 1390/06/29 تعداد مشاهده: 1720
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر