کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9292 | مشاهده و دانلود: 747091968 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/15 | اعضاء: 317561 | نظرات: 37937
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گامی تازه در تولید رایانههای نوری!

استاد ايراني موسسه فن‌آوري فدرال سوئيس (ETH) و همكارانش موفق به توليد يك ترانزيستور نوري از يك ملكول منفرد شدند كه گامي تازه در مسير تحقق ايده ساخت رايانه‌هاي نوري است.
به گزارش از ايسنا، در حالي كه با پيشرفت‌هاي روزافزون در دنياي رايانه، ارتباطات اينترنتي و رايانه‌يي هر روز مستلزم زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري قويتر براي رسيدن به سرعت و قدرت بيشتر هستند، CPU هاي رايج از ميليون‌ها ترانزيستور تشكيل شده‌اند با مشكلات و محدوديت‌هاي زيادي از جمله افزايش شديد دما مواجه‌اند.
در اين راستا دانشمندان از سالها قبل در پي توليد مدارات مجتمعي هستند که به جاي الکترون برپايه فتون‌هاي نوري كار كنند. ايده‌اي كه نه تنها مشكل ايجاد گرما در CPU ‌ها را بر طرف مي‌كند بلكه نياز فزاينده به افزايش سرعت عملکرد تجهيزات رايانه‌يي را نيز به خوبي پاسخ مي‌دهد.

دكتر وحيد صندوقدار، استاد آزمايشگاه شيمي فيزيك موسسه فن‌آوري فدرال سوئيس در زوريخ در تشريح تحقيقات خود گفت: ما با مقايسه وضعيت كنوني اين فن‌آوري با فن‌آوري هاي الكترونيكي تاحدودي به آمپلي فايرهاي لوله خلا نزديكتر شديم كه حدود 50 برابر قوي تر از مدارهاي پيوسته امروزي هستند.
به همين خاطر است كه دانشمندان گاهي اوقات تلاش كرده اند راه‌هايي را براي توليد مدارهاي پيوسته پيدا كنند كه به جاي الكترون‌ها براساس فوتون‌ها كار مي كنند.
علت آن است كه فوتون‌ها فقط گرماي كمتري نسبت به الكترونها توليد نمي كنند بلكه همچنين مي توانند به ميزان قابل توجهي سرعت‌هاي انتقال ديتا را بالا ببرند.
اين استاد ايراني و تيم وي در خلق ترانزيستور نوري از يك مولكول منفرد از اين واقعيت بهره گرفتند كه انرژي يك مولكول قابل اندازه گيري است: وقتي نور ليزر به مولكولي برخورد مي كند نور جذب مي شود . در نتيجه پرتو ليزري سرد مي شود.


در مقابل امكان آزاد كردن مجدد انرژي جذب شده و شيوه اي هدفمند با پرتو نور ثانويه وجود دارد. اين حالت به اين دليل رخ مي دهد كه پرتو نور وضعيت كوانتومي خود را تغيير مي دهد و در نتيجه پرتو نور تقويت شده و شدت پيدا مي كند.
اين پديده تصاعد تحريك نشده نام دارد كه حدود 90 سال پيش آلبرت انيشتن آن را توصيف كرد و همچنين اساسي را براي شكل گيري اصل ليزر تشكيل مي دهد؛ بنابراين بخش‌هاي قطعه‌اي مانند ترانزيستور جديد تك مولكولي راه را براي ساخت رايانه هاي كوانتومي هموار مي سازد.
صندوقدار مي گويد: هنوز سالهاي بسيار زياد تحقيق لازم است تا بتوان در ترانزيستورها فوتون‌ها را جايگزين الكترون‌ها كرد؛ اما دانشمندان در ميانه اين راه خواهند آموخت كه چطور سيستم‌هاي كوانتومي را در يك مسير هدفدار دستكاري و كنترل كنند تا به روياي ساخت رايانه كوانتومي نزديكتر شوند.


دكتر صندوقدار چند سال پيش نيز با همكاري محققان اين مركز و فيزيكدانان دو موسسه آلماني در راستاي تحقيقات آزمايشگاهي خود در زمينه تغييرات نانوآنتن‌ها موفق به ساخت نخستين سيستم ميكروسكوپي مبتني بر نانوآنتن جهان شد كه مي‌تواند بدون دريافت نور از نمونه، از آن تصويربرداري كند.
اين دانشمند ايراني و همكارانش در موسسه فن‌آوري فدرال سوئيس (ETH) در زوريخ، موسسه Zuse در برلين و دانشگاه Potsdam در آلمان، كار را با سوار كردن يك نانوذره طلا به اندازه 100 نانومتر به نوك يك فيبر شيشه‌يي آغاز كردند. سپس يك نور سفيد نشر شده از يك لامپ گزنون را بر روي نانوذره متمركز كرده و باعث شدند اين نانوآنتن شروع به ارتعاش كند. در نهايت، طول موج ارتعاش و پهناي باند آنتن را همزمان با پيمايش سطح نمونه اندازه‌گيري كرده و توانستند با كشيدن نقشه تغييرات اين كميت‌ها در قسمت‌هاي مختلف نمونه، تصويري از سطح به دست آورند.


به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ،از ايسنا، پروفسور وحيد صندوقدار كه در سال 1345 در تهران متولد شده، تحصيلات متوسطه خود را در دبيرستان سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان (علامه حلي) و تحصيلات ليسانس خود را در دانشگاه كاليفرنيا در ديويس به پايان برده و پس از طي تحصيلات كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه «ييل» آمريكا» از سال 2001 به عنوان استاد تمام در آزمايشگاه شيمي فيزيك موسسه فن‌آوري فدرال سوئيس (ETH) فعاليت دارد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 785 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: فن آوري اطلاعات ايران تاریخ خبر: 1388/04/20 تعداد مشاهده: 1486
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر