کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9292 | مشاهده و دانلود: 747119077 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/15 | اعضاء: 317570 | نظرات: 37937
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مسئولین در مورد فیلترینگ سلیقه ای عمل می کنند

بسیاری از آقایان خود را آقا بالاسر بقیه میدانند و برای دیگران حق تعیین میکنند که این اصلا درست نیست و باید به دنبال یک راهکار اصولی بود.

عدم وجود قوانین مناسب در حوزه فیلترینگ، باعث دامن زدن به سلیقهای عمل کردن مسئولین این حوزه شده است.

دکترعلی ناصری کارشناس فناوری اطلاعات در گفتو گو با خبرنگار ایلنا ضمن تشریح تاریخچهای از قدمت فیلترینگ در جهان اظهارداشت: درسال 1990 میلادی و درحدود 18 سال پیش شرکتهای نرمافزاری دنیا به فکر تولید نرمافزار فیلترینگ افتادند و برای اولین بار این کار در آمریکا صورت گرفت و تاکنون چهار نوع معمول آن درجهان که شامل لیست سیاه(Black List )، بستن کلمات کلیدی Keyword Blocking)) ، لیست سفید( (White List و ترکیب هر سه، تولید شده است.

وی ادامه داد: لیست سیاه یا دسته اول بیشتر روی اسم سایتها و نوع فعالیت آنها حساس هستند و به طور کلی جلوی کل سایت را میگیرند، دسته دوم واژگان حساس هستند و گاها فیلتر درمتن انجام میشود.

این استاد دانشگاه، بهترین دسته را دسته سوم دانست و گفت: دسته سوم لیست سفید است که به کاربراجازه میدهد که هرآنچه خود بخواهد را به کمک نرمافزارخانگی بهتدریج برای خود فیلتر کند که این بهترین نوع است که حقوق مردم رعایت میشود و در این نوع بهتراست دولت راهنما بوده و سایتهای بد را معرفی و در لیستی قرار دهد و هر که خواست بتواند با هر شدت دلخواه فیلترینگ را داشته باشد و در این بین کشورهایی مانند فرانسه و هندوستان فیلترینگ اصولی دارند و کشورهایی مانند چین و عربستان فیلترینگ را بهصورت غیراصولی انجام میدهند.

وی در ادامه به وضعیت اعمال فیلترینگ در ایران اشاره کرد و گفت: در کشور ما فیلترینگ زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی(ریاست آن توسط رئیس جمهوری انجام میشود) و توسط کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ با حضورنمایندگانی ازوزارت ارشاد اسلامی، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات انجام میشود و اجرای آن نیز به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

ناصری اضافه کرد: هنوز یک سیستم مشخص و برنامهریزی شده فیلترینگ در ایران وجود ندارد و به عبارتی سلایق درکشور وضعیت فیلترینگ را مشخص میکند و در بسیاری از اوقات بهدلیل ضعف نرمافزارهای فیلترینگ کاربران ایرانی ازدسترسی به اطلاعات مفید نیزمحروم شدهاند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دسترسی به اطلاعات درکشورما بسیارکم است، همچنین که ازنظر فرهنگی در این حوزه در کشور مشکلاتی بسیاری وجود دارد و بسیاری از آقایان خود را آقا بالاسر بقیه میدانند و برای دیگران حق تعیین میکنند که این اصلا درست نیست و باید به دنبال یک راهکار اصولی بود.

این کارشناس فناوری اطلاعات در پایان راهحل این مشکل در کشور را استفاده ازقوانین قوی و مناسب، کارشناسان متخصص حوزه فناوری اطلاعات و نرمافزارهای قوی دانست و گفت: تدوین قوانینی که باعث جلوگیری از سلیقه‌‌ای عمل کردن مسؤولین شود بهترین راهحل ممکن جهت رفع مشکلات کاربران درکشور است، در حالحاضر آزادی مطلق دردسترسی به اطلاعات و یک نوع ممنوعیت درکشور وجود دارد که از نظر بنده این امرهم با کمک نرمافزارهای مناسب و بهروز مشکلات موجود را برطرف میکند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 1251 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی‌تی ایران تاریخ خبر: 1388/08/20 تعداد مشاهده: 1101
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر