کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750883284 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 318000 | نظرات: 37960
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختلال در پهنای باند اینترنتی کشور برطرف شد؟!

ظاهرا مشکلات بروز کرده در پهناي باند کشور که به‌صورت تصادفي و نامعين در نقاط مختلف کشور منتهي به مسيرهاي گوناگوني در اينترنت بروز کرده و از ساعت 11 و 21 دقيقه روز گذشته آغاز شده بود و در برخي موارد تا حوالي 3 بامداد نيز تداوم داشت، به گفته فعالان اينترنتي نهايتا مرتفع شده است.

پهناي باند اينترنتي کشور در ارتباط با بسياري از نقاط در کشورهاي ديگر، طي روز گذشته دچار اختلالات شديدي شد و به گفته فعالان در شركت‌هاي اينترنتي با توجه به اينكه معدود نقاطي در داخل کشور نيز وجود دارند که متحمل اين افت و خيز نشده‌اند، به نظر مي‌رسيد مشکل به يکي از دروازه‌هاي بين‌المللي اصلي کشور مرتبط باشد.

تمام اين شرايط در حالي بود كه شركت ارتباطات زيرساخت روز گذشته اعلام كرد كه هم‌اكنون هيچ‌گونه اختلالي در مسيرهاي اينترنت بين‌الملل وجود ندارد.

مهندس حسن كريمي - مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت زيرساخت - به خبرنگار ايسنا اعلام كرد كه اختلالات ارتباطي كه معمولا مشتريان برخي از شركت‌ها با آن روبه‌رو هستند، به فروش پهناي باند توسط برخي شركت‌ها به ميزاني بيش از پهناي باند خريداري شده از شركت ارتباطات زيرساخت مربوط است.

وجود كم‌فروشي از سوي شركت‌هاي اينترنتي در كشور غير قابل انكار است اما پذيرفتن آن در اين مورد خاص كمي سخت است زيرا اين موضوع که همه ISPها در اقدامي هماهنگ از يك ساعت مشخص کم‌فروشي را آغاز کرده‌اند، كمي غير منطقي به نظر برسد.

در هر حال آنچه به نقل از کارشناسان در سيستم‌هاي پايش پهناي باند اينترنتي کشور در روز گذشته مشاهده شد، اينگونه بود كه در شرايط جديد ميزان ريزش بسته‌ها (Packet Loss) در اکثر نقاط به کم‌تر از 10% کاهش يافت اما در برخي نقاط کشور بيش از 25% ريزش بسته گزارش شد و به گفته فعالان اينترنتي از حوالي ساعت 13 روز دوشنبه به بعد که ظاهرا کارشناسان فني به مشکل تسلط يافته‌اند، شاهد تغييرات کلي و شرايطي دگرگون بوديم.

گزارش‌هاي رسيده به شركت‌هاي اينترنتي از استان‌هاي جنوبي کشور هم حاكي بود که از حوالي ساعت 14 به بعد، خيلي اوضاع بهتري داشتند، اما پايدار نبوده و استان‌هاي شمالي نيز از ساعت 13 تا سه ساعت بعد پهناي باندي مطلوب داشتند اما بعد از اين با کيفيتي نامناسب مواجه شده و حدود 20% ريزش بسته داشتند و استان‌هاي ديگر نيز هر يک به گونه‌اي ديگر و در ساعت‌هاي مختلف شرايطي متفاوت را تجربه کردند.

به گفته كارشناسان در ارتباطات داده، مانند مرور کردن اينترنت از طريق يک Browser، دريافت و يا ارسال فايل (Download)، ارسال و دريافت اي‌ميل و مواردي از اين دست، شانس انجام تقاضاي شما بستگي به ميزان ريزش بسته‌ها (Packets) دارد.

به عبارتي ساده، زماني که ميزان ريزش بسته حدود 30% است، بسته‌هايي که در بارگذاري صفحه‌اي از يک سايت مورد نظر، به سمت دستگاه شما جاري مي‌شوند، حدود 70% موفقيت داشته و 30% از آن در طي مسير گم مي‌شوند. بنابراين بايد نظر به تقاضاي مجدد مرورگر (Browser)، آن 30% از سايت مرجع باري ديگر ارسال شود که بديهي است باز هم شانس موفقيت در رسيدن به مقصد بيش از 70% نيست.

اين روال آنقدر تداوم مي‌يابد که بسته به سرعت اتصال اينترنت شما، مي‌تواند شما را براي مدت زماني به مراتب بيش از 30% شرايط نرمال، پشت صفحه نمايش منتظر نگاه دارد.

اما در ارتباطات صوت و تصوير شرايط به گونه‌اي ديگر است. منظور از ارتباطات صوت و تصوير، ارتباطاتي است که کاربر همزمان به صدايي گوش مي‌دهد، تصويري زنده را مي‌بيند و يا مکالمه‌اي اينترنتي را انجام مي‌دهد.

در اين حالت بيش از 3% ريزش بسته کافيست تا حس ناخوشايند از اين ارتباط براي کاربر (و يا در مکالمات تلفن اينترنتي براي هر دو طرف مکالمه) ايجاد شود.

در اين نوع ارتباطات، نرم‌افزارهاي شما ديگر تقاضاي ارسال مجدد بسته‌هاي از دست رفته را مطرح نمي‌کنند و کاربر تنها به ميزان ريزش بسته، محتويات صوت يا تصوير را از دست مي‌دهد. گاها کاربران VoIP مجبور به تکرار کلمات يا جملات مي‌شوند که با افزايش ميزان ريزش بسته‌ها به بيش از 20%، خستگي و نارضايتي شديد موجبات قطع كردن ارتباط را فراهم مي‌آورد.

به گفته كارشناسان ريزش بسته در بازه‌اي مشخص از زمان اندازه‌گيري مي‌شود. اگر در 100 ثانيه، براي بسته‌هايي که تنها 333 ميلي ثانيه از نقطه‌اي به نقطه ديگر مي‌رسند، ميزان ريزش آن‌ها برابر با 8% باشد، اما اين ريزش به‌طور پيوسته صورت پذيرد، تمامي ارتباطات تلفن اينترنتي به طور خودکار قطع خواهند شد و به عبارتي ديگر "قطعي تماس حين مکالمه" صورت خواهد پذيرفت.

در اين مثال، حدود 24 بسته پياپي ريزش داشته‌اند، اما 276 بسته مي‌توانستند سالم به مقصد برسند، اما اين ارتباط پس از پايان ريزش بسته‌ها، به اتمام مي‌رسد.

در بسياري از کشورهاي توسعه يافته به دليل به‌کارگيري انواع سيستم‌ها و مکانيزم‌هاي پشتيباني، جايگزيني و اصلاح مسيرهاي معيوب، ديگر سر و کله زدن با اين واژه‌ها در سال‌هاي اخير به فراموشي سپرده شده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 3484 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1389/07/21 تعداد مشاهده: 1229
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر