کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750715446 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317967 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دلیل باز شدن پنجره های متعدد برای مایکروسافت اج در تسک منیجر

به گزارش سافت گذر، مرورگرها امروزه به بخش جدانشدنی رایانه ها تبدیل شده اند. اگر به تسک منیجر ویندوز سری زده باشید، حتماً دیده اید که این برنامه ها بسیاری از انرژی پردازنده کامپیوتر را اشغال کرده اند.

مرورگر مایکروسافت مایکروسافت اج مرورگر مایکروسافت مرورگر مایکروسافت اج

به منظور شفاف سازی در این مورد، مایکروسافت یک پست وبلاگی منتشر کرده تا بگوید که چرا یک صفحه اینترنتی سبب می شود تا چندین فرآیند در ویندوز اجرا گردد. البته آنها یادآوری می کنند که مرورگرهای مدرن مبتنی بر سازه های چند فرآیندی هستند و این یعنی آنها فرآیندهای نمایش نتایج جستجو در یک صفحه را به بخش های مختلف تقسیم می کنند. این فرآیندها عبارتند از:

 

•    فرآیند مرورگر: این مورد، مهمترین فرآیندی است که باعث مدیریت ویندوز و تب ها می شود و چارچوب فعالیت مرورگر نظیر قسمت وارد کردن آدرس اینترنتی و دکمه های بازگشت یا فوروارد را مدیریت می کند. به علاوه، این بخش به شبکه ها و فایل های شخصی نیز ممکن است دسترسی داشته باشد.
•    فرآیندهای رندر کننده: این موارد نحوه نمایش سایت ها به وسیله اجرا کردن برخی کدها را مدیریت می کنند. برای مثال، کنترل HTML، CSS، جاوا اسکریپت، تصاویر و . . . بر عهده این قسمت است. میزان فرآیند رندر کننده هر صفحه با توجه به محتوای موجود در آن متفاوت خواهد بود.
•    فرآیند پردازنده گرافیکی: این مورد فعالیت های گرافیکی و زیرمجموعه های مربوطه را کنترل و با آنها ارتباط برقرار می کند. پردازنده گرافیکی سخت افزاری است که محاسبات گرافیکی را به سرعت انجام می دهد و خروجی را برای پخش شدن به نمایشگر می فرستد. مرورگرهای مدرن از GPU استفاده می کنند تا صفحات اینترنتی را سریع تر نمایش دهند.
•    فرآیندهای تأسیساتی: پخش صداها، سرویس های شبکه ای، نمایش ویدیوها، رمزگشایی داده ها و مدیریت مجموعه های موجود توسط این فرآیندها انجام می شوند تا مایکروسافت اج بتواند با گزینه های مربوطه در ویندوز راحت تر ارتباط برقرار کند.
•    فرآیندهای افزونه ای و پلاگین ها: فرآیندهای پلاگین ها شامل مواردی نظیر ادوبی فلش و افزونه ها می شود. هر فرآیند کد لازم که توسط افزونه ایجاد می گردد را اجرا می کند. ضمن اینکه میزان فعالیت هر فرآیند با توجه به کد فعال شده متغیر خواهد بود. به علاوه، هر فرآیند کدی دارد که به وسیله آن می تواند با مرورگر ارتباط برقرار نماید.
•    فرآیند کنترل کننده اشکالات: این مورد از سلامتی مایکروسافت اج اطمینان حاصل می کند. اگر مرورگر نامبرده هنگ کرد، این فرآیند کمک می کند تا دلیل آن طی یک گزارش کامل برای مایکروسافت ارسال شود تا مهندسان برنامه نویسی آن را برطرف کنند.
مرورگر مایکروسافت مایکروسافت اج مرورگر مایکروسافت مرورگر مایکروسافت اج

به دلایل امنیتی و جهت افزایش اعتماد، هر صفحه مشابه ممکن است فرآیند مخصوص به خودش را داشته باشد. اگر یک بدافزار از ضعف های امنیتی سوءاستفاده کرد، به سختی می تواند جان سالم به در ببرد و سایر فرآیندها را آلوده سازد.

مایکروسافت در این مورد این گونه توضیح می دهد:

 

•    افزایش امنیت: احتمال اینکه به فرآیند رندر کننده حمله شود بسیار زیاد است زیرا در واقع این مورد با وب سایت ها ارتباط برقرار می کند. این گزینه امتیازات محدودی دارد بنابراین اگر یک بدافزار توانست کنترل آن را در دست بگیرد، قادر نخواهد بود به رایانه آسیبی وارد کند. ارتباط ایجاد شده میان مرورگر و این فرآیند بسیار تنگاتنگ و محافظت شده می باشد بنابراین یک بدافزار برای رخنه کردن در آن کار سختی خواهد داشت.
•    فرآیند جداسازی: این مورد اجازه نخواهد داد تا یک فرآیند به حافظه فرآیند دیگر دست یابد و همین موضوع سبب افزایش امنیت مرورگر می گردد. برای مثال، شما دارید خرید اینترنتی می کنید و همزمان آگهی تبلیغاتی پخش می شود. سایتی که دارید از آن خرید را انجام می دهید، باید به اطلاعات کارت اعتباری شما دسترسی داشته باشد اما آگهی تبلیغاتی به آنها نیازی ندارد. بر این اساس، تبلیغات توسط فرآیند دیگری کنترل می شوند تا به رمز و موارد این چنینی دست نیابد.
•    افزایش اعتماد: اگر مشکلی برای یک صفحه اینترنتی، اپلیکیشن مبتنی بر وب، افزونه و . . . به وجود آمد، تنها فرآیند مربوط به آن فعال می شود تا امنیت مرورگر افزایش یابد. سایر اجزای آن نظیر تب ها و . . . نیز به طور پایدار عمل خواهند کرد.
•    پاسخگویی منابع: جداسازی هر فرآیند سبب خواهد شد تا آن را راحت تر در تسک منیجر ببینیم و اطلاعات کاملی از آن به دست بیاوریم و متوجه شویم مایکروسافت اج بیشتر نیروی رایانه را اشغال کرده یا افزونه و یا وب سایت؟. شما همچنین می توانید با استفاده از میانبر Shift + Esc و یا رفتن به آدرس تنظیمات و سپس More و بعد Browser Task Manager فرآیندهای اجرا شده توسط مایکروسافت اج را مشاهده کنید.

 

 
منبع: mspoweruser.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47797 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/14 تعداد مشاهده: 2801
سافت گذر